Supa crema de dovleac

Se poate folosi orice dovleac de preferinta mai nefibros

Ingrediente :
-1 kg dovleac
-3 cartofi
-2 cepe mici
-ulei de masline
-1 lingurita thyme (nu reusesc nici moarta sa-mi amintesc in romana cum e), noi am pus condimente de friptura un vf de cutit (rozmarin, busuioc, oregano, si "thym")
-2 lingurite sos de soia (optional)
-sare si piper proaspat macinat
-4 linguri de smantana (eu inlocuiesc smantana cu lapte degresat si pun cand fierbe, la ochi dupa cat de lichida vreau supa)


















Mod de preparare :

Dovleacul se taie si se curata de seminte, dupa care se coace la cuptor (cartea zice 180°C). Cand s-a copt se scoate miezul cu lingura si se toaca (mixer).Cartofii si ceapa se curata si se prajesc usor, se adauga dovleacul piure, condimentele, 1,5l apa (eu am pus putina apa si am adaugat treptat cam 1l lapte care in reteta a inlocuit si smantana de la final) sosul de soia si restul ingredientelor si lasa la fiert 45 de minute (poate ca merge fiert si mai putin dar fiind sotul bucatarul a respectat reteta "intocmai"). Se lasa putin la racit si inainte de a servi se da prin mixer si se adauga deasupra smantana, patrunjel verde proaspat, etc. fiecare ce il tenteaza.

Sincer eu sar peste sosul de soia de fiecare data pt ca retetele cu ceapa prajita au aroma de la ceapa si chiar nu le mai trebuie nimic. De obicei, fierb cartofii si prajesc ceapa numai pana cand devine sticloasa. Ieri seara am facut un piure de cartofi (neavand decat cartofi fulgi la punga).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu